Efektywne ćwiczenia na bóle pleców.

porada-2-Pawel-Zygula-czworak

Dlaczego w wyniku siedzącej pracy może dojść do odkształceń kręgosłupa? Jakie mogą być tego konsekwencje?

Mięśnie trzymają kręgosłup w odpowiedniej pozycji, a wielogodzinna, siedząca pozycja jest nienaturalna, odkształca się kręgosłup i stąd mogą pojawiać się problemy zdrowotne. W odcinku szyjnym następuje oddziaływanie na układ nerwowy w obrębie głowy. Szwankują oczy, pojawiają się migreny. Przestawienie kręgów w odcinku piersiowym, może negatywnie wpływać na pracę serca. Gdy przestawione są kręgi w odcinku lędźwiowym, mogą pojawić się problemy w obszarze jamy brzusznej.

Kręgosłup jest bogato unerwiony i warto na to zwrócić szczególną uwagę. Kiedy dochodzi do przesunięć kręgów, zaczyna szwankować unerwienie. Kręgosłup oddziałuje na wiele punktów w ciele.

Kłopoty z kręgosłupem to również:

  • niewysypianie się – rano wstajesz zmęczony, ciężko się podnieść z łóżka,
  • ból z kręgosłupa promieniuje na nogi – „rwa kulszowa” – zapalenie nerwu kulszowego,
  • nocne cierpnięcie palców – oddziaływanie odkręgosłupowe z okolic karku.

Czy istnieje jakiś sposób na poradzenie sobie z bólem części ciała wynikającym z siedzącego trybu pracy bez konieczności udania się do specjalisty?

Tak. Istnieje pewna stara i w wielu przypadkach bardzo skuteczna metoda. W pierwszej chwili może wydawać się nieco dziwna, jednak wyciąga z poważnych kłopotów ze stawami, kręgosłupem czy kolanami. Polega na ćwiczeniu z chodzeniem na czworaka jak pies. To powoduje odciążenie kręgosłupa. Wzmacniają się mięśnie przykręgosłupowe.

ĆWIECZENIE – Wystarczy 5 min dziennie. Jeżeli masz mało miejsca w domu, to chodź chociaż wokół stołu. Stosuj ją aż nie ustąpią bóle np. od kilku tygodni do kilku miesięcy. Zależy od stopnia zaawansowania problemu. Zniweluje to bóle pleców, pomoże w kłopotach ze stawami i kolanami. Jeżeli nie masz możliwości udania się do kręgarza to ta metoda jest idealna.

PŁYWANIE – Kiedy udajesz się na basen, to pamiętaj, by nie pływać „żabką”, jeśli cierpisz na bóle w dolnym odcinku kręgosłupa czy rwę kulszową. W tym stylu wykonuje się wyrzuty nóg na boki, co podrażnia dodatkowo nerw kulszowy. Doświadczyłem tego osobiście kiedy miałem bóle pleców. Przepłynąłem „żabką” kilkanaście długości basenu i później odczuwałem wzmożony ból. Dlatego pływaj „kraulem”, to najlepsza technika. Pływamy 60 % na plecach i 40 % na brzuchu. Można płynąć wykonując ruchy rąk jak do „żabki” a nóg do „kraula”. Dzięki temu wzmacnia się mięśnie przykręgosłupowe, oraz relaksuje cały organizm.

W pracy warto również zadbać o swój stan psychiczny, dlatego w kolejnej poradzie podam sposób jak radzić sobie w stresowych sytuacjach.


Paweł Zyguła

Pawel-ZygulaBiznesmen z 20-to letnim doświadczeniem, urzeczywistniający swoje cele i pasje. Tutaj, w polskich realiach zdobywał praktyczną wiedzę dotyczącą wszystkich aspektów bycia przedsiębiorczym. Zbudował od podstaw firmę obsługującą tysiące klientów indywidualnych i instytucjonalnych. Między innymi realizował zlecenia dla Kancelarii Premiera i Prezydenta RP. Z powołania nauczyciel i trener rozwoju osobistego, naturoterapeuta oraz propagator ekologicznego, świadomego życia. Twórca projektu Goldean Mean. Właściciel centrum Terapii i Rozwoju w Krakowie.




Tagi: , , , , , , , , , , , , , , ,






Gość specjalny dla Relax Market 24

Gość specjalny dla Relax Market 24



Czytaj całość...